A film mint mozgás emellett alázatos tisztelgés a magyar és az egyetemes filmtörténet emlékezetes művei előtt A vonat érkezésétől napjainkig, valamint a hetedik művészetről való gondolkodás olyan nagyjai előtt, mint  Balázs Béla vagy Gilles Deleuze.
A szerző többszáz mű elemzéséből rakta össze a maga minden részletre kiterjedő esztétikáját, mely nem azt akarja megmondani, hogy melyik film a jó és melyik a rossz, hanem azt, hogy miként és mitől lesz a mozgásból esztétikum, a mozgóképből művészet. Ehhez persze nélkülözhetetlen a korábbi filmelméletek megidézése, s ezekkel csak azért nem mindig bánik kegyesen, hogy el lehessen választani a ragyogót a talmitól, az érvényest az elavulttól. Hiszen, mint az előszóban megjegyzi, maga a filmtudomány is „...olyan egy kicsit, mint egy horrorfilm. Tárgyának kivételesen gyors fejlődése miatt ezerszer feltett, ezerszer megválaszolt, de véglegesen soha nem megválaszolható kérdések támadnak fel benne újra és újra, és integetnek felénk gonoszkodva, mint a zombik George A. Romero Az élőholtak éjszakája című filmjében.”
A nagyívű szellemi konstrukciók valódi értékét mindig az idő dönti el, de aki megismerkedik a kinetovizualitás itt lefektetett alapjaival, az nagy valóaszínűséggel másként közelít ezután a filmhez, mint ezelőtt.

 

Megjelenés: 2015. május 20.
Oldalszám: 496 old. plusz 16 old. színes melléklet
Borító: keménykötés, védőborítóval
Méret: 16x24 cm
Példányszám: 800 pld
Bolti ár: 6800 Ft
ISBN 9786155332524

FacebookTwitterGoogle Bookmarks