2021. november 25. 

A szerző kiindulópontja szerint a film nem audiovizuális, hanem kinetovizuális művészet, nem a hang és a kép, hanem a mozgás és a kép művészete. A film mint mozgás ezáltal legendákat búcsúztat, másfelől számos új fogalommal és megfigyeléssel szolgál. Ilyenek az először itt megfogalmazott valóságtöbblet-elmélet, a filmszerű mozgások, vagy az autoszelekciós szerepválasztás elmélete, a kamera, a montázs, a premier plán és a totálkép művészi lehetőségeivel kapcsolatos összegezések és új megfontolások.

A kritikákból:
„A filmművészetről alkotott következetes koncepció és jól kidolgozott részletek jellemzik ezt a kivitelezésében is szép, gondosan szerkesztett könyvet." Bárdos Judit, Élet és Irodalom
„Balázs Béla hazájában a filmről való meditációnak változatlanul erős a bázisa. Ez a szép kiállítású, remek illusztrációkkal bővített kiadvány a bizonyíték. Bokor Pál teljesítménye elismerést érdemel és követésre inspirál." Veress József, Filmvilág
„Egy olyan világban, ahol az ember naponta több órát tölt filmnézéssel, rendet tenni egy ilyen kaotikus állapotban lévő diszciplínában, több mint tiszteletreméltó kísérlet." Iván Katalin, Könyvkultúra
„Vaskos kötet, ennek ellenére sokszor éreztem úgy, hogy egyes fejezetek kurtára sikeredtek. Szívesen olvastam volna még..." Réz András, Új Könyvpiac

 

FacebookTwitterGoogle Bookmarks